pondělí 23. prosince 2013

Wombat - stavba - 3. díl (stavba kombatového křídla)

Myslím, že mnozí, kteří četli první dva díly si již myslí, že pokračování nebude, jelikož je hotovo a už se mi s tím nebude chtít crcat. Tak málem se tomu tak stalo, ale doplnění a dokončení článku je velice důležité, jelikož druhý díl končil jistou polemikou, zda vyztužení bude dostatečné.

Nebylo, to jsem si již po pár dnech uvědomil. Křídlo již nebylo gumové, ale že by bylo dostatečně pevné jsem si opravdu nemyslel. Proto, až v nevšední čas, tedy přes týden, jsem se vrhl do dalšího vyztužování. Peter to zvládne o víkendu, kdy já už začnu potahovat a tak se nebudeme v aktivitách překrývat a čekat jeden na druhého. Doplnil jsem tedy do křídla další výztuhy z rowingu.




Po doplnění rowingu jsem jej opět bohatě prosytil epoxidem. Tato metoda má tu obrovskou výhodu, že umožňuje vyztužit i místa, kde je výška materiálu dost malá. Výsledné vyztužení na níže na fotografiích. Z důvodu pevnosti jsem vyrobil i něco jako schránku kolem přijímačových baterií, jelikož u Tomahawka mi vždy na konec vypochodovaly ven po pár čelních nárazech.


Na této fotografii je vidět důkladné propletení uhlíkem a usazení serv. Serva jsme vycentrovali pomocí servo testeru, usadili do křídla na těsno a pojistili tavnou pistolí.



Přijímačové baterie používám již léta osvědčené Sany Eneloop AA. Je možné využít i AAA velikost, ale já to prostě neumím postavit tak, abych pak nemusel dovažovat kilogramy olova. Tohle zvládá Michal, náš kamarád. Tudíž AA velikost byla jasná volba a pak můžete lítat i několik dní. tyto baterie jsou naprosto super. V některých modelech je používám již několik let, nabíjím je 2C tedy 2A a fungují naprosto super. 


Podle přijímače jsme vyřízli v samokřídle otvor na přijímač, protáhli kabely od serv a připravili kabeláž pro napájení.



Já, jelikož mám rádio Futaba T8FG, tedy FASST systém, tak jsem do takového otloukánka zvolil clon 4ch přijímač od výrobce CORONA (R4FA). Zatím musím konstatovat, že jsem naprosto spokojený a pevná krabička slouží také jako jistá ochrana přijímače.


V dalších dílech nás bude již čekat potahování křídla.

1 komentář:

  1. Haha. Docela dobrá sranda. Jak máte řešený pohon? Já něco podobného plánuji s tím, že vyzkouším konečně EC motory Bühler. Narazil jsem na ně nedávno na doporučení kolegy modeláře z Nového Jičína. Potkali jsme se na srazu. :) Jako nejsou nejlevnější, ale překvapila mě kvalita zpracování a technologické možnosti. Tak uvidíme. :)

    OdpovědětVymazat