neděle 28. října 2012

Můj první halový akrobat - Predator (Potensky) - díl 1.

Již nějaký ten pátek lítám kde se dá, ale vždy mě lákalo si pořídit něco indoorového. Jenže jelikož jsme ten správný čecháček, který chce mít vše levně a nejlépe zadarmo, tak jsem cca před rokem od Zbyňka (Acroholic) koupil výřezy na halového akrobata Predátor, kterého svého času nabízela firma Potensky. Autorem tohoto modelu byl a je Honza Špatný, známý to akrobatický letec a dnes také testovací pilot a konstruktér firmy RC-Factory.

Výřezy které jsem koupil samozřejmě nepocházejí z formy Potensky, jsou to základní výřezy z Depronu. Nicméně já jsem si říkal, že tyto hezké šablony nebudu ničit a po pár měsících jsem se donutil vyrazit na nákup Depronu. Rovnou jsme zavrhl Bauobchody a vyrazil do speciálky pro filmaře, kde se Depron běžně prodává a to za vcelku příznivé ceny. Já jsem si našel obchůdek nedaleko mého bydliště a to v Praze kousek od Budějovické. Jedná se o firmu NOON Film Technik (www.noon.cz). Tam jsem byl velice příjemně překvapen vstřícností a i tím, že již ve dveřích mě odhadli na modeláře. Rovnou mi udělali super nabídku a tak jsem si domů odnášel 10 desek Depronu, který byl trochu ušmudlaný, tudiž pro filmaře nepoužitelný, ale pro mě naprosto ideální a to za úžasnou cenu 40Kč za desku. No mám teď aspoň doma zásoby. Standardní cena u nich je 80Kč za desku bez DPH.

Doma jsem se pustil do prvních pokusů s řezáním Depronu a opravdu musím potvrdit, že nůž musí být super ostrým jinak se Depron začne škubat. Proto si ostří čas od času líznu o brusku a díky tomu jde všechno moc hezky, jen člověk musí být trpělivý a nesmí moc tlačit na pilu, jinak se dílo opravdu nezdaří.

Ze stránek firmy Potensky jsem si stáhl návod na stavbu a začal stavět drak modelu. Na vše jsem zatím použil lepidlo LA tmel a vše drží tak jak má.

Link a na stránku modelu Predator u firmy Ptensky je zde: http://www.potensky.cz/potensky-cesky-predator.htm
Z této stránky je možné si stáhnout i mnou zmiňovaný návod.

Zde pár fotografií:



V tuto chvíli mě čeká osazení serva křidélek, vyříznutí a přilepení horní části trupu a pak zavěšení křidélek na lepící pásku. O tam ale až příště,

Žádné komentáře:

Okomentovat