neděle 14. dubna 2013

Wombat - stavba - 1. díl (stavba kombatového křídla)

Ještě před Vánoci jsme se nechali inspirovat Kubou a Drobkem a jejich úžasnými Wombaty (rozuměj kombatové samokřídlo na svah). Úžasné éro, štíhlý profil a díky tomu perfektní pronikavost a zároveň i stabilita. Kuba nám dal kontakt na člověka, kterému jsem zavolal a objednal 6 výřezů. Musím říct, že některé lepší, některé horší kvality, ale lítat to bude. Postupně jsem různě sháněl serva, bižuterii, baterky a podobně a konečně v neděli 7.4.2013 jsme se s Peterem vrhli do stavby samotné.

Prvním krokem bylo zkrácení půlek křídla (výřezů) na 60cm (rozpětí tedy bude 120cm) a odříznutí odtokové hrany tak, aby měl cca 3mm. Pak jsme přesně podle postupu, který je u Tomahawka slepily tyto dvě půlky k sobě tak, abychom dosáhli negativního vzepětí. Tedy jsme půlky lepili na zádech tak, aby odtoková hrana ležela na stole. K lepení jsme použili lepidlo UHU por, které jsem si poslední dobou dost oblíbil při lepení bublin.




Samokřídla jsem zatížili kvalitní literaturou a nechali lepidlo pořádně vytvrdit do druhého dne. Během toho jsem si dál pár panáčků, Peterova Zdenička k nám taky dorazila a my dva jsme se vrhli do dalších přípravných prací. 


S Peterem jsme nastartovali můj nový Dremel 4000. Mimochodem naprosto super nářadí, které nemá konkurenci. Nasadili jsme malý řezný kotouč a začali upravovat serva, která jsme do našich Wombatů koupili na mezi modeláři vcelku oblíbeném čínském obchodě Hobbyking.


Nejprve jsme odřezali patky serv, aby byla montáž samotného serva do EPP co nejjednodušší. Dále jsme upravili dvojité páky serv a to tak, že jsem odřízli jednu páku. Bohužel páky serv nejsou úplně nejlepší, protože jsou mírně posunuté a tak budu ještě hledat na Hobbykingu, zda nenajdu kompatibilní jednoduché jednostranné páky.


Jelikož je profil Wombata opravdu velice nízký, tak jsem se rozhodl vyzkoušet jiná než standardní serva a tak jsem na zkoušku objednal nízká 8mm serva Hobbyking HK15333 (digitální). Na fotkách je však vidět ty páky, že na jednu stranu odsazené a osobně jsem zvědavý, jak se projeví po montáži, tedy pokud do té doby neseženeme jiné, náhradní.




Po přípravě serv a po té co se mi již podařilo vylít první sklenici vína jsme vytáhli ze zásob balzy 2 prkýnka 3mm balzy, namalovali si správný tvar a velikost elevonu a za pomoci modelářského nože si své elevony vyřízli a pak dobrousili do finálního tvaru.


Jsem moc rád, že za námi přijela Peterova přítelkyně Zdenička, protože jinak by asi má milá žena nepřekousla ten nepořádek, co se mi podařili vygenerovat v naší nádherné kuchyni. Za to ji moc děkuji, že přivírá obě oči a nechá mě čas od času něco spíchnout doma.







V tuto chvíli už byla noc, já měl pár v žíle a tak křídla nyní čekají na další stavbu, kde se budeme snažit umístit serva, ale to až příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat