pondělí 4. června 2012

Záběh motoru MVVS 4,6ccm v modelu Arrow 25

V sobotu 2.6.2012 jsme se s Františkem (WERE) domluvili na záběhu motoru MVVS 4,6ccm, který mám ve svém novém modelu Arrow 25. Sešli jsme se u něj u domu a vyrazili na louku. První věc, kterou jsme řešili bylo nastavení vypnutí motoru. pořád jsme blbli a lezli v rádiu jinam, než jsme měli, ale nakonec jsme to vypnutí po asi 30ti minutách laborování nastavili. Ono naštěstí Futaba T8FG je vcelku jednoduchá, co se programování týče a tak se vše nakonec povedlo. Pak František říká: "Tak to zapoj.". Zjistil jsem , že si budud muset ještě nakoupit hromadu věcí. To mi ale tolik nevadí, rád si kupuji nové hračky. Zatím mám jen žhavítko. Nyní si musím pořídit ještě klíč na svíčky, náhradní svíčku, powerbox s čerpadlem, baterii k powerboxu a hlavně kladivo :).
Po zapojení letadla jsem se jali jej nastartovat. No ale kdo měl tušit, že ty motory s výbrusem ABC mají tak úzký výbrus v horní souvrati. Náš startér do 7ccm nechtěl motorem protočit. No dost jsme se s tím trápili, ale pak už se nám to nějak povedlo a po každé nádrži byl start snazší a snazší. Dá se říct, že po 3 nádržích chodu už chytá i s naším slabým startérem na poprvé.
Co jsem si ze záběhu odnesl? Tak prvně letadlo :), ale hlavně to, že po nastartování se musí nastavit palivová jehla na "přechlastáno! a na rádiu plný kotel a on se ten motor v tom palivu dost topí, ale výborně maže. Palivo jsme použili doporučené FAI 80/20 (20% ricinového oleje). Hrubý záběh motoru máme za sebou a nyní nás čeká "štelování" motoru a pak už pojezdy.


Žádné komentáře:

Okomentovat