tag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post1070834319521646027..comments2024-03-26T00:19:18.633-07:00Comments on Soví modelářský blog: Wombat - stavba - 2. díl (stavba kombatového křídla)Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/08356389071577421437noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post-56284128859290137982013-12-23T23:57:20.555-08:002013-12-23T23:57:20.555-08:00Ahoj, zatim se mi podarilo doplnit dalsi dil. Je t...Ahoj, zatim se mi podarilo doplnit dalsi dil. Je tam videt to doplnene prospikovani uhlikem. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08356389071577421437noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post-53921872036080789742013-12-15T11:47:49.947-08:002013-12-15T11:47:49.947-08:00Díky za doplnění.Díky za doplnění.jiohttps://www.blogger.com/profile/01278570847509027131noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post-63979455465622233862013-12-15T08:42:38.401-08:002013-12-15T08:42:38.401-08:00No přidával jsem ho tam s rozmyslem. Cílem bylo, a...No přidával jsem ho tam s rozmyslem. Cílem bylo, aby to samokřídlo bylo co nejpevnější,ale zároveň taky lehké. Díky profilu nepotřebuje příliš nakládat do větru. Přiznám se, že vůbec netuším, jak by se to zachovalo u motorového samokřídla. Já mám doma z motorových jen Swifta a ten je vyztužený uhlíkovými pásnicemi 0,5mm x 3mm, ale je to malé křídlo.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08356389071577421437noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post-59102556525163456602013-12-15T07:05:07.142-08:002013-12-15T07:05:07.142-08:00Jo, to pravidlo, že uhlíku není nikdy dost jsem už...Jo, to pravidlo, že uhlíku není nikdy dost jsem už slyšel. :-)<br />Takže i při současném stavu je to příčně dostatečné? U kombatového předpokládám ano. Tam na střed křídla ani při utaženém přemetu asi tak velké síly nepůsobí.<br />Já provozuji samokřídla jen s motorem a to slabé příčné vyztužení má pak za následek "divnoobrat" u utaženého přemetu. Křídlo se tíhou motoru a baterky prohne a pak je místo přemetu něco jako kopaný výkrut. To byl hlavní důvod, proč jsem se na to ptal.jiohttps://www.blogger.com/profile/01278570847509027131noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post-84358672617434286472013-12-15T05:27:58.765-08:002013-12-15T05:27:58.765-08:00Ahoj, překvapivě to funguje výborně, jen chybí ten...Ahoj, překvapivě to funguje výborně, jen chybí ten poslední díl, aneb jak do samokřídla dostat ještě více uhlíku. To množství, které bylo na posledních fotkách je málo. Zrovna se prohrabuji fotkami, abych doplnit ten konec, jak jsem doplňoval uhlíkový rowing. Musí se samozřejmě dostatečně prosytit. Už jsem s ním i kombatil na Rané a na Bohnické skále a jediné co utržilo škodu byla páka serva, táhlo a páka na křidélku. U Tomahawka jsem používal laminátové tyčky, které nejsou tak křehké jako uhlík, ale tady jsem se pokusil o změnu. Podobně to má i kolega, který mi sehnal kontakt na tyto výřezy. Profil je cca o 1/3 tenčí než Tomahawk II či Tornádo. Pronikavost úchvatná, jen čloběk musí použít tenčí serva a já zkusil právě mohutně prosycené rowingy.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08356389071577421437noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5317582139981299274.post-59189127636576601552013-12-15T04:38:31.181-08:002013-12-15T04:38:31.181-08:00Dobrý den.
Zaujalo mne použití rowingu jako výztuh...Dobrý den.<br />Zaujalo mne použití rowingu jako výztuhy. Další díl se bohužel nekoná a tak se zeptám. Funguje to?<br /><br />Osobně používám u samokřídel jako výztuhu v nejvyšším místě profilu z obou stran 0,4 mm ocelovou strunu zaříznutou těsně pod povrch, zalitou CA a bez použití aktivátoru. Vychází mi to jako dostatečné řešení.<br /><br />Problém je ale u příčné výztuhy. Tam je profil uprostřed nízký a výztuha drátem tam příliš nefunguje. Chybí tam hmota EPP pro vytvoření nosníku. Jak jo funguje při použití uhlíku? Neprohýbá se vám to křídlo?jiohttps://www.blogger.com/profile/01278570847509027131noreply@blogger.com